Tájékoztató az igényelt szolgáltatás
tartalmáról és lehetőségeiről
Intézményünk ellátási területe a Pécsi Egyházmegye, tehát elsősorban Baranya és Tolna megyékben állandó lakhellyel rendelkező idős emberek nyerhetnek felvételt.
A teljeskörű ellátás keretében napi ötszöri étkezést, orvosi ellátást, ápolást, gyógyszerekkel való ellátást (kivéve azon gyógyszereket, melyeket a hatályos jogszabályok nem az intézmény kötelezettségei közé sorolnak), mentális gondozást, mosást, takarítást, lakhatást biztosítunk. Az alapszolgáltatásokon túl a foglalkoztatás, kulturális, vallási programok adnak napi keretet az otthoni életformának. Rendszeres szentmise látogatásra van lehetőség, szükség esetén áldoztatást, szentség kiszolgáltatást lehet kérni.
Gondot fordítunk a közösségi programjainkra, az ünnepek megtartására (egyháziünnepek, nemzeti ünnepek, névnapok stb.), a színház és koncert látogatásokra, kisebb kirándulásokra.
Mindezek mellett az intézménynek saját gyógytornásza van, illetve helyben prakszist adó szakorvosok teszik kényelmesebbé az ellátást. Térítés mellett helyben igénybe vehetőszolgáltatás a fodrászat, a pedikűr-manikűr illetve a telekommunikáció (telefon, internet).
Az ellátásért a vonatkozó jogszabályok szerint térítési díjat kell fizetni.
Ennek összege 2023. május 1-től átlagos ellátás esetén 6.200,- Ft/nap,
demens ellátás esetén 6.400,- Ft/nap.
A térítési díjat a fenntartó évente legfeljebb két alkalommal módosíthatja.
1Az 1993. évi III. törvény 117C § értelmében az egy szobás apartman esetében az egyszeri belépési díj 3 millió Forint.
Az 1993. évi III. Törvény 117/C § alapján az Assumpta szárny komfortos kétágyas szobáira ellátás igénybevételénél a fenntartó 700.000 Forint belépési hozzájárulást állapít meg.
A gondozóotthonba való felvételt az e célra rendszeresített „Kérelem” kitöltésével az intézmény igazgatója felé kell megtenni, az alábbi mellékletek csatolásával:
- születési anyakönyvi kivonat
- személyi igazolvány és lakcímkártya
- TAJ kártya másolata
- Nyugdíjfolyósító Intézettől kapott tárgy évi nyugellátást megállapító jövedelemigazolás (zöld nyomtatvány, fénymásolatban is megfelel)
- plébánosi ill. lelkészi ajánlás
- a háziorvos/kezelőorvos által kitöltött orvosi igazolás
A kérelem beérkezését követően előgondozási folyamat indul el, aminek keretében az intézményvezető, vagy az általa kijelölt személyek az ellátást igénybe vevőnél tájékozódnal a leendőlakó élethelyzetéről, fizikai, mentális, és szociális állapotáról. Az előgondozást végző az állapot felméréssel egyidejűleg tájékoztatást ad az intézményi szolgáltatásokról, majd átadja az intézménnyel kötendő Megállapodás (szerződés) tervezetét, és a házirendet. Ezt követően az igazgató dönt a felvételről (jogosultságról), illetve tájékoztatást ad a beköltözés várható időpontjáról,a fontosabb teendőkről.
Tekintettel vagyunk arra, hogy az Otthonba való beköltözés komoly döntés, és ennek megvannak a természetes nehézségei.
Az elhatározás befogadásához, a folyamat gördülékennyé tételéhez minden esetben segítséget adunk. Lehetőséget biztosítunk, hogy a majdani lakó (akár hozzátartózóval együtt) – az előgondozást követően – ismerkedjen az Otthonnal, látogathatja a foglalkozásainkat, vagy részt vehet benne. (Természetesen ez a lehetőség csak előre egyeztetés alapján vehető igénybe.)
Otthonban való elhelyezést az erre vonatkozó jogszabályok szerint azok részére nyújthatunk, akik 80. életévüket betöltötték, vagy 4 órát meghaladó gondozásra van szükségük. A felvételt nyert jelentkezőket nyilvántartásba vesszük, és férőhely üresedése esetén, a soron következő jelentkezővel kötünk megállapodást. A megállapodás megkötésével egyeztetés történik a beköltözésről, amit munkanapokon, délelőtti órákban lehet megtenni. (Ennek oka, hogy a lakó a beköltözéskor magával hozott mindennemű személyes ingóságáról, vagy értékeiről leltárfelvételi ív készül, amit ekkor teszünk lehetővé.) Szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy Otthonunk Trezor-szolgáltatást biztosít minden lakónak, így a nagyobb értéket (pénz, ékszer) – felelősség vállalás mellett – kérésre el tudjuk zárni. A trezoron kívül tartott értékekért az intézmény nem vállal felelősséget!
A beköltözést követőhetekben a beilleszkedést elősegítendő, a lakóval, illetve azt követően a hozzátartozóval a mentálhigiénikus szakember interjút készít, mert tapasztalataink szerint ez nagyban megkönnyíti a leendőlakó beilleszkedését. Kérjük, hogy ezt a nagyon fontos beilleszkedést segítő folyamatot, minden hozzátartozó a jelenlétével (beköltözés), és az interjún való megjelenésével segítse elő.
Szükség esetén további tájékoztatással személyesen, vagy telefonon állunk az érdeklődők rendelkezésére.
Németh Orsolya
intézményvezető